Aktualności

Nowości w ofercie, informacje ze świata tuningu

BMW E92 M3 KOMPRESOR

Prawdziwa radość z jazdy

BMW_M3_ESS_frozen_racing_performance_3Znana pewnie niektórym M3 E92, trafiła do nas z problemem, który ciągnął się od ponad 2 lat. Samochód został poddany modyfikacjom, po których zaczęły się pojawiać błędy i silnik przechodził w tryb awaryjny. Samochód więcej przestał w różnych serwisach niż spędził na drodze a mimo to problem pozostał nierozwiązany.

Diagnostyka komputerowa nie przyniosła rezultatu i byliśmy zmuszeni zdemontować dołożone elementy w tym zestaw kompresora ESS Tuning i rozebrać częściowo silnik. Rozpoczął się żmudny proces sprawdzania każdego elementu krok po kroku. Po kilku dniach ślęczenia nad silnikiem udało się znaleźć przyczynę i rozwiązać problem. Silnik rozwinął pełną moc i wreszcie można było się nacieszyć jazdą. Wrażenia bezcenne!!!!!

Przedni zderzak, maska, klapa bagażnika wykonane są z włókien węglowych i zostały przygotowane przez firmę Vorsteiner. Samochód wygląd zjawiskowo i teraz tak samo jeździ, ale pojawił się inny problem – samochód bardzo słabo hamuje. Seryjne zaciski mimo swojej imponującej wielkości mają tylko jeden tłoczek i w stosunku do gabarytów i średnicy tarczy – dość niewielkie klocki. Powierzchnia tarcia powinna być zdecydowanie większa by zapewnić bezpieczeństwo tak zmodyfikowanemu M3.

Postanowiliśmy rozwiązać ten problem i wymienić oryginalny zestaw hamulców, na coś sprawdzonego. Rozważaliśmy zestaw Big Brake Kit od naszego partnera – firmy StopTech, ale sposób użytkowania pojazdu nie wymaga aż takich rozwiązań. Zdecydowaliśmy dopasować nowe, lepsze zaciski do oryginalnych tarcz BMW. Wybór padł na zaciski Brembo. Przód został wyposażony w 8-tłoczkowe zaciski z Lamborghini Murcielago a tył w 4-tłoczkowe z Porsche Cayenne. Do kompletu doszły sportowe klocki i płyn – wyczynowa wersja Milers Oils.

BMW_M3_ESS_frozen_racing_performance_5

Modyfikacja przerosła nasze najśmielsze oczekiwania, samochód nie tylko hamuje rewelacyjnie, ale również zyskał na wyglądzie. Zastosowane rozwiązanie okazało się świetną alternatywą (tak finansową jak i techniczną) dla zestawów BBK od StopTech’a czy Brembo. Śmiało możemy polecić to rozwiązanie wszystkim, którzy chcieliby znacznie poprawić osiągi a dysponują nieco skromniejszym budżetem.

Dodatkowo zmodyfikowaliśmy program w ECU by usunąć start systemu powietrza dodatkowego. Zajęliśmy się też naprawami reszty elementów, których mało fachowy montaż spowodował ich poważne uszkodzenia. Na zakończenie zrobiliśmy aktualizację większości sterowników aktywując nowe funkcje i dokodowując kilka najnowszych modułów. Samochód trafił też na sesję SPA, by detailer odświeżył i zabezpieczył wnętrze i komorę silnika przed nadmiernym zużyciem.

Teraz samochód nie tylko cieszy oczy, ale dostarcza również niesamowitych a zarazem bezpiecznych emocji.

Będzie to pierwszy sezon po 2 latach, kiedy właściciel będzie mógł się nacieszyć swoim wyjątkowym autem.
W zanadrzu mamy jeszcze kilka usprawnień i modyfikacji dla tego wyjątkowego M3, ale to już w następnym sezonie.

BMW_M3_ESS_frozen_racing_performance_7 BMW_M3_ESS_frozen_racing_performance_2 BMW_M3_ESS_frozen_racing_performance_4

BMW_M3_ESS_frozen_racing_performance_1 BMW M3 E92 ESS by Racing Performance BMW M3 E92 ESS by Racing Performance

Back to top