Aktualności

Nowości w ofercie, informacje ze świata tuningu

Zeknova Tires

Z driftowych torów na ulicę

Zeknova to relatywnie młody japoński producent opon. Ponieważ ekspansję na rynki zagraniczne rozpoczął od Europy zachodniej i Ameryki Północnej, w Polsce jeszcze nie do końca rozpoznawany. Są jednak pewne kręgi, w których produkty Zeknova już zostały docenione i są chętnie stosowane. Kilka lat temu ta nieduża firma postawiła sobie za cel wyznaczenie nowego standardu w produkcji bardziej wytrzymałych opon stosowanych w motosporcie. Jako, że Japonia słynie głównie z wyścigów płaskich, górskich i bardzo popularnego driftu – większość produktów Zeknova odpowiada właśnie takiemu zapotrzebowaniu. Powstały dedykowane linie produktów: slick, semi-slick i drift. Tak było do listopada 2019 roku, kiedy to najpopularniejsze linie produktowe – RS606 R1 i SuperSport RS – otrzymały homologację i zostały dopuszczone do ruch ulicznego w krajach Unii Europejskiej 

wheel_paddlesStatystyki pokazują, że ‚ulubionym samochodem Polaków’ jest 2 litrowy diesel. Sytuacja zaczyna nieco ulegać zmianie i co raz więcej osób decyduje się na silniki benzynowe, jednak preferencje co do ich pojemności wiele się nie zmieniły. Zmieniło się jednak podejście producentów do takich jednostek i wielu z nich czyni z nich podstawę swojej oferty. Zmieniły się również znacznie osiągi i możliwości modyfikacji. Mało kogo zaskakuje już moc 250KM w rodzinnym sedanie z silnikiem 2.0. A co byście powiedzieli na 450KM i prawie 500Nm?

Co prawda w wypadku opisywanego projektu na razie jesteśmy na etapie ‚Stage 1’, ale zmierzamy do Stage 3 i wspomnianych powyżej osiągów – planowana realizacja już latem. Trafił do nas samochód zza wielkiej wody, F30 z przebiegiem 38 tys. km, zdrowy N20 z programem dla modelu 320i – czyli 184KM i 270Nm, 8-io biegowy automat ZF i napęd xDrive. Zanim rozpoczęliśmy [...]

BMW E46 M3 KOMPRESOR

Odkurzone emocje

badgeOsiemnaście lat temu było to marzenie, na które mogli sobie pozwolić tylko niektórzy. Chociaż 340KM z 3,2 litra pojemności w silniku wolnossącym jest nadal bardzo dobrym wynikiem a gdy dojedzie do tego jeszcze nieduża masa silnika R6 i odpowiednio dobrane pozostałe elementy – mamy samochód, który będzie dawała mnóstwo radości z jazdy i śmiało wytrzyma na ulicy konkurencję większości nowoczesnych konstrukcji. Od modelu BMW M3 (bez względu na wiek) zawsze wymagamy nieco więcej.

Osiemnaście lat to czas w którym powstały już kolejne dwie generacje tego modelu i każda kolejna oferuje lepsze osiągi, więcej mocy a także więcej elektroniki, która czuwa nad mniej doświadczonymi kierowcami. Oczywiście można sięgać po co raz nowsze modele i brać udział w tym „wyścigu”, ale są też tacy dla których ponadczasowa stylistyka nadwozia, świetnie zestrojone zawieszenie i ergonomicznie zaprojektowane wnętrze są wystarczającym powodem by dać BMW [...]

BMW E46 328i TURBO

Niepozorny sleeper

teaserTen projekt to przykład na to, że zadbany i odpowiednio serwisowany samochód może być świetną bazą do modyfikacji mimo swoich 20 lat. Nadwozie E46 coupe dla wielu charakteryzuje się ponadczasową stylistyką i w tym wypadku właściciel zdecydował by samochód pozostał w swojej niezmienionej klasycznej linii z możliwie jak najmniejszą ingerencją w jego wygląd.

Miał powstać samochód do jazdy na co dzień, który będzie mógł się mierzyć ze sporo nowocześniejszymi konstrukcjami. Skupiliśmy się więc głównie na poprawie jego osiągów.

Mimo, że wiele osób może się nie zgodzić tą opinią – silniki M52TU i M54 bardzo dobrze znoszą modyfikacje – w tym podnoszenie mocy z wykorzystaniem turbo lub kompresora. A dodatkowo zastosowane w nich rozwiązania takie jak podwójny vanos, kolektor dolotowy o zmiennej długości i jak na swój czas mocno zaawansowane serowniki – pozwalają zbudować silnik, który idealnie nadaje się właśnie [...]

Back to top