Aktualności

Nowości w ofercie, informacje ze świata tuningu

wheel_paddlesStatystyki pokazują, że ‚ulubionym samochodem Polaków’ jest 2 litrowy diesel. Sytuacja zaczyna nieco ulegać zmianie i co raz więcej osób decyduje się na silniki benzynowe, jednak preferencje co do ich pojemności wiele się nie zmieniły. Zmieniło się jednak podejście producentów do takich jednostek i wielu z nich czyni z nich podstawę swojej oferty. Zmieniły się również znacznie osiągi i możliwości modyfikacji. Mało kogo zaskakuje już moc 250KM w rodzinnym sedanie z silnikiem 2.0. A co byście powiedzieli na 450KM i prawie 500Nm?

Co prawda w wypadku opisywanego projektu na razie jesteśmy na etapie ‚Stage 1’, ale zmierzamy do Stage 3 i wspomnianych powyżej osiągów – planowana realizacja już latem. Trafił do nas samochód zza wielkiej wody, F30 z przebiegiem 38 tys. km, zdrowy N20 z programem dla modelu 320i – czyli 184KM i 270Nm, 8-io biegowy automat ZF i napęd xDrive. Zanim rozpoczęliśmy [...]

BMW E46 M3 KOMPRESOR

Odkurzone emocje

badgeOsiemnaście lat temu było to marzenie, na które mogli sobie pozwolić tylko niektórzy. Chociaż 340KM z 3,2 litra pojemności w silniku wolnossącym jest nadal bardzo dobrym wynikiem a gdy dojedzie do tego jeszcze nieduża masa silnika R6 i odpowiednio dobrane pozostałe elementy – mamy samochód, który będzie dawała mnóstwo radości z jazdy i śmiało wytrzyma na ulicy konkurencję większości nowoczesnych konstrukcji. Od modelu BMW M3 (bez względu na wiek) zawsze wymagamy nieco więcej.

Osiemnaście lat to czas w którym powstały już kolejne dwie generacje tego modelu i każda kolejna oferuje lepsze osiągi, więcej mocy a także więcej elektroniki, która czuwa nad mniej doświadczonymi kierowcami. Oczywiście można sięgać po co raz nowsze modele i brać udział w tym „wyścigu”, ale są też tacy dla których ponadczasowa stylistyka nadwozia, świetnie zestrojone zawieszenie i ergonomicznie zaprojektowane wnętrze są wystarczającym powodem by dać BMW [...]

BMW E46 328i TURBO

Niepozorny sleeper

teaserTen projekt to przykład na to, że zadbany i odpowiednio serwisowany samochód może być świetną bazą do modyfikacji mimo swoich 20 lat. Nadwozie E46 coupe dla wielu charakteryzuje się ponadczasową stylistyką i w tym wypadku właściciel zdecydował by samochód pozostał w swojej niezmienionej klasycznej linii z możliwie jak najmniejszą ingerencją w jego wygląd.

Miał powstać samochód do jazdy na co dzień, który będzie mógł się mierzyć ze sporo nowocześniejszymi konstrukcjami. Skupiliśmy się więc głównie na poprawie jego osiągów.

Mimo, że wiele osób może się nie zgodzić tą opinią – silniki M52TU i M54 bardzo dobrze znoszą modyfikacje – w tym podnoszenie mocy z wykorzystaniem turbo lub kompresora. A dodatkowo zastosowane w nich rozwiązania takie jak podwójny vanos, kolektor dolotowy o zmiennej długości i jak na swój czas mocno zaawansowane serowniki – pozwalają zbudować silnik, który idealnie nadaje się właśnie [...]

Mosselman Turbo Systems

Modyfikacje elektroniczne i mechaniczne BMW

Mosselman Turbo Systems rozpoczęło swoją działalność w 1976r. wraz z wprowadzeniem na rynek pierwszego zestawu turbo do montażu w wolnossących silnikach BMW, Mercedesa i Porsche.  Z biegiem lat firma przerodziła się w mocno wyspecjalizowanego dostawcę rozwiązań tuningowych dla samochodów BMW i Mini. W ofercie tunera znajdziemy wysoce zaawansowane  moduły sterujące (boxtuning), modyfikacje oryginalnych sterowników silnika (chiptuning) a także wiele dodatkowych elementów mechanicznych takich jak zmodyfikowane turbosprężarki, intercooler’y, elementy dolotu, czy wyczynowe układy wydechowe, które w połączeniu z tuningiem elektronicznym pozwalają osiągnąć duże przyrosty osiągów.

Back to top